Saturday, April 01, 2006

Overgang

En daarmee bedoel ik de overgan van winter naar zomer, koud naar warm dus. En dat merk ik altijd weer. Mijn huid gaat na het douchen dan namelijk heel erg jeuken! Het begint lichtjes (zoals vandaag) alleen mijn voorhoofd en armen en benen. Maar als het zo begint weet ik al hoe laat het is. De komende weken zal ik met angst naar de douche toe gaan, omdat ik daarna als een gek rond loop te springen van de jeuk. Alhoewel ik wel steeds beter weet hoe ik er mee om moet gaan (lees: hoe ik er het snelst vanaf kom). Ik hoop dat het dit keer niet te lang duurt, maar ik heb wel eens dat het gewoon 2 maanden lang doorgaat. En niet alleen met douchen, maar ook bij het sporten en zwemmen (overal waar ik met water oid in aanraking kom dus).

Dan nu iets anders belachelijks. Gister was ik naar de housewarming van een vriendin geweest. Dat was allemaal heel gezellig, alleen had ik besloten vroeg weg te gaan (lees: kwart voor 11) zodat ik de trein van half 12 kon pakken en de tram van kwart over 12 of half 1 hier in Den Haag. Allemaal goed gepland en wel, ik kom keurig om kwart over 11 aan, mis tram 12 van kwart over 11 net en besluit daarom dan toch maar te wachten op tram 12 van half 1. Maar wat denk je! Die vertikt het gewoon om te komen! En iedereen die daar stond te wachten had zoiets van: nou nou, gaan we nog rijden of wat. Opeens! Kwam tram 1 eraan... Huh, die rijdt toch niet op dit spoor. Dus wij aan die man vragen of tram 12 nog kwam. "Nou, als die om halfhad moeten komen, zullen jullie hem wel gemist hebben." Ehh, NEE! Ik sta hier al vanaf kwart over 11. "Oh wat raar dan". Nou, na een hoop gebel enzo, gingen we dan maar met 1 mee, die rechtstreeks naar Centraal reed, alwaar tram 3 speciaal voor ons bleef wachten, zodat de mensen die tram 3 ook wel eens gebruikten, toch nog naar huis konden komen. (Ik ook :) ) Dus uiteindelijk was ik om kwart over 1 thuis, in plaats van half 1. Maar thuis is thuis!

No comments: