Thursday, February 01, 2007

More foto's

(Voor de geinteresseerden)

Al een hele tijd geleden beloofd, een nog langere tijd geleden gemaakt, maar hier zijn ze dan: een paar leuke foto's van het Sinterklaas feest met de familie van Gerben, gevierd bij mij thuis.

Een uit een aparte hoek genomen foto, door Gerben: voor de grote pret van de surprises begon, eerst nog wat kleine dingetjes (het spel met de dobbelsteen), zoals heerlijke zelfgemaakte jam van Gerben's moeder :)


De eerste surprise die gepakt werd was voor Co (Gerbens vader). Gemaakt door mij, een landkaart van Nederland t/m Italie, met een aangegeven route met vlaggetjes waarop gedichtjes waren geschreven. Hij was namelijk in september/oktober in 5 weken naar Rome gefietst. Hij kreeg een boekje met instructies voor het onderhoud van de fiets.


En toen mijn surprise. Gerben had mij getrokken, dus ik kon wat verwachten hoor... Op het eerste gezicht een mooi schattig huisje, omringt door een vijvertje en boompje. Dan de sleutel in het slot, draaien....

*BOEM*


Plotseling vloog het huis uit elkaar!! Ik schrok me kapot... Maar wel een leuk idee. Daarin zat een boek van Roald Dahl: My uncle oswald. Een echte aanrader!!!












De volgende surprise die gepakt werd was voor Gerben. Zijn zus had hem en die had het huis van Escher nagemaakt (die aan het einde van het Escher museum staat. Als je niet weet welke ik bedoel, wordt het hoogtijd dat je er eens een bezoekje brengt). Echt heel knap gemakat trouwens, het klopte precies. Hij kreeg kaartjes voor het Escher museum.


Daarna was Anouck (Gerbens zus) aan de beurt. Voor haar was een namaakboot gemaakt, waarmee zij en haar man op huwelijksreis zijn geweest. (Een keer raden naar welke gebeurtenis dit wijst). Erin zat (we vallen in herhaling) een boek over freelancing.


En de laatste die aan de beurt was, was de moeder van Gerben (Agnes). Helaas waren we zo verdiept in haar surprise (het was een soort memory puzzel), dat we daar geen foto's van hebben gemaakt. Maar Gerben en ik hadden voor de grap ook een doos vol met lege glazen potjes gestopt, omdat ze zoveel zelf maakt (appelmoes, jam, en wat al niet meer). Daar is wel een foto van.

No comments: