Monday, May 05, 2008

Nieuw Zeeland: Week 4 (Familie)

Na Napier reden we richting Whakatane rijden, waar een oom en tante van Gerben wonen. Nu waren zij zelf niet thuis, maar we mochten er wel een nachtje blijven slapen. Ik had ze al wel gezien, want we kwamen ze toevallig tegen in Christchurch, bij Joanna en Kelvin! Erg leuk :).
Het was de bedoeling dat we 2 nachten zouden blijven, maar door het weer en de verloren/gestolen tas is het er uiteindelijk maar 1 geworden en hebben we de andere nacht in Wairoa doorgebracht. Jammer, maar soms loopt het anders.

De nacht erna sliepen we bij (weer) een andere tante van Gerben, in Mercer. Die woont op een mooi stukje grond, waar we dan ook een kleine wandeling over hebben gemaakt. Die 2 dagen was het gelukkig wel weer mooi weer.




Op de route tussen Whakatane en Mercer kom je voorbij Rotorua. Dit is een erg vulkanisch gebied, waar het ook constant naar zwavel ruikt. Gerben had me al gewaarschuwd voor de stank, maar ik vond het eigenlijk best meevallen. Zal wel komen omdat ik fluimicil heb gesprayed ;). Laat nou net in Rotorua de Swoop staan (goh, toevallig...).

Die konden we natuurlijk niet links laten liggen. Kijk and enjoy :).

De dag erna zijn we weer vertrokken. Inmiddels zaten we al aan het einde van de 4e week gekomen en rijden we dan ook heel snel Auckland binnen. Gelukkig blijf ik net iets langer dan 4 weken en kunnen we nog een nachtje met Jacob naar het (enigzins suptropisch) gebied ten noorden van Auckland.

No comments: