Monday, May 05, 2008

Nieuw-Zeeland: Week 3 (Kohaihai-river)

Na de Pancake-rocks zijn we doorgereden naar een camping zo'n 100 km boven Westport. Aangezien we vrij laat van de camping waren vertrokken betekende dat, dat we in het donker moesten rijden, want langs die weg zat verder niet heel veel meer. De camping stond in het Kahurangi National Park aan het begin van de Heaphy Track. Omdat we al een paar dagen aardig hadden doorgereden, besloten we om niet 1, maar 2 dagen hier te blijven. De dag na aankomst zijn we naar Scott's Beach gewandeld, omdat je op het plekje bij de camping niet mocht zwemmen. Een hele mooie wandeling, met prachtige uitzichten (niet te vangen op camera) en een prachtig strand aan het eind!! Hier ben ik voor het eerst de zee in geweest.


Een impressie van de dag

























Joepie, water!
Iehhh, koud







(Nee, ik ben niet bang voor water en het was ook niet koud. Er zat een hele sterke onderstroming waar ik liever niet in terecht kwam)


Zo, ik doe helemaal niks meer...

Ik zat een eindje van onze plek vandaan, om in de wind te zitten. Er zaten daar namelijk echt Heel Veel Zandvliegen, maar die waaien weg als er wind staat. Vandaar. Volgens Gerben was dit aantal zandvliegen het ergste wat hij tot nu toe had meegemaakt. Pfoe, stel ik me toch niet aan ;)

Het zwemmen was vanwege die zandvliegen ook nog wat ren- en vliegwerk. Snel kleren uit en het water in. En als je het water weer uitkwam snel weer in je kleren schieten. Uiteindelijk zijn we nog steeds wel gestoken, maar daar was ook geen ontkomen aan.

No comments: