Monday, May 05, 2008

Nieuw Zeeland: Week 4 (De laatste paar dagen)

Met Jacob zijn we naar Matapouri gegaan, een prachtig strand vlakbij Whangarei. De dag dat we er aankwamen scheen de zon en was het echt prachtig (subtropisch!) blauw. Uiteraard ben ik dan te lui om er een foto van te nemen, waardoor ik de kans heb laten lopen. De volgende dag was het namelijk erg bewolkt en begon het later zelfs te regenen.

De 1e dag wilden we gaan vissen en zouden Jacob en Gerben gaan duiken. De zee was helaas te wild, dus moesten ze hun plannen verplaatsen naar de volgende dag. Gevist hebben we wel, dit keer niet in zoetwater, maar in zee! Gerben heeft 2 vissen gevangen en ik een blue maumau. Die we alledrie 's avonds heerlijk hebben opgegeten. Behalve die vis die we konden eten had ik ook nog een andere door zijn oog gevangen (?), die was niet lekker, 2 zeemeeuwen (die het aas vastgrepen, stomme beesten) en een krab. Deze hebben we allemaal maar weer laten gaan.









Jacob en Gerben maken zich klaar voor het duiken



Eerst probeerden ze de flessen met de kano te vervoeren, maar daar bleek de zee toch (alweer) iets te wild voor. Toen werd het maar lopen...
De allerlaatste avond samen wilden we met zijn tweeen doorbrengen. Eerst gingen we uit eten en daarna naar de film (The Spiderwick Chronicles, een aanrader!)

En toen was de maand voorbij... De avond van vertrek is allemaal erg snel gegaan. Eerst kwamen we een half uur later aan dan gepland, omdat we verdwaald raakten. Vervolgens moest ik in mijn eentje gaan inchecken, waar ik een uur voor in de rij heb moeten staan. Uiteindelijk hadden we nog maar tien minuten om afscheid te nemen ofzo. Erg jammer...
Het was echt super (^_^)!!

1 comment:

Anonymous said...

Nou je hebt het dus echt heel leuk gehad! Echt zo mooi ook al die foto's. Het lijkt mij ook een keer zo leuk om te je eigen eten op te vissen, helemaal als het zalm is =)

xx