Sunday, April 27, 2008

Nieuw-Zeeland: Week 2 (Kaikoura)

Op 1e paasdag zat mijn eerste week in Nieuw-Zeeland er alweer op. Op die dag bevonden we ons in Wellington, waar we 's middags de boot naar het zuidereiland zouden nemen. Eerst zijn we die ochtend nog naar de kerk geweest, dat wilde ik graag. Ik ben er een traditie van aan het maken om Pasen in zoveel mogelijk verschillende landen en kerken te gaan vieren. Drie jaar geleden was dat in Amerika, met een musical toevoeging. Vorig jaar zat ik in Griekenland bij een internationale Pinkstergemeente, en dit jaar dus in Nieuw-Zeeland. Nu heeft dat land nogal grote Engelse invloeden en die zie je ook in de kerkgemeenschap terug. Het grootste gedeelte van de kerken in Nieuw-Zeeland is Anglicaans. (Voor een uitleg over de Anglicaanse kerk, zie Wikipedia).

Wat ik ervan vond? Tsja, daar ben ik nog steeds niet echt over uit...

Daarna hebben wij ons richting de boot begeven. Met een auto moet je uiterlijk 1 uur vantevoren inchecken, dus dat betekent ook weer: wachten in de rij. Gelukkig scheen het zonnetje, dus daar ging ik van genieten. Gerben kon het vervolgens (natuurlijk) weer niet laten om een foto te maken ;):
Op de boot












Ook onderweg hadden we prachtige uitzichten
De route van het noorder- naar het zuidereiland

Aangekomen in Picton moesten wij gelijk doorrijden naar Kaikoura, want we hadden ons aangemeld om de volgende dag om 6 uur am (Gaaap... But it was worth it!!) te gaan zwemmen met de dolfijnen. Onderweg daar naar toe kwamen nog een paar zeeleeuwen tegen. Stelletje luilakken ;-)

Op de boot (toen we richting de plek voeren waar we in zee zouden gaan) heeft Gerben nog een paar hele mooie foto's en een leuk filmpje gemaakt:












De rest van de dag zijn we een beetje in Kaikoura blijven hangen, om s'middags om 3 uur koers te zetten naar het zuiden, richting Christchurch. Daar woont een nicht van Gerben met haar man en 2 kinderen. We hadden afgesproken om daar de volgende dag aan te komen.

No comments: