Wednesday, April 23, 2008

Nieuw-Zeeland: Week 1 (Taupo)

Na een verblijf van 2 dagen in Auckland waren we dus doorgegaan naar Taupo, waar Gerben werkte voor ik kwam. De filmpjes en foto's van zijn bungyjump hebben jullie uiteraard allemaal al 20 keer bekeken (toch?), maar wat ik nog niet verteld heb is dat we de dag na Gerben's bungyjump zijn gaan parasailen. Hangend aan een parasail (Duh) heel hoog boven Lake Taupo. Eng, maar wel heel erg leuk!! Eerst een stukje het meer op, het zeil wordt uitgevouwen en de passagier (ik in dit geval) word aan (het? de?) parasail gehaakt. Dan gaat de boot opeens veel harder varen, waardoor je eigenlijk zo de lucht ingetrokken wordt. Aan het einde van de vlucht werd ik weer aan een lijntje ingehaald. Heel erg mooi om zo hoog te zijn, maar ook wel spannend. Een kraakje links en wat geschuur rechts geeft mij niet echt een heel veilig gevoel. Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als er iets mis gaat. Dan is het water beneden je wel opeens heel erg hard...
Uiteraard gebeurde er niks engs, en voor ik het wist was de vlucht al weer voorbij. Na mij ging Gerben ook nog even, gratis en voor niks. Omdat ie bij dat zeilcentrum heeft gewerkt. Netwerken = het codewoord!

Deze parasailvlucht heb ik trouwens van die lieve Gerben gekregen :). Omdat ik aan de dokter had beloofd niet te gaan duiken, parachutespringen of iets anders gevaarlijks, maar toch wel het gevoel van het 'aan een parachute hangen' wilde ervaren. En ook omdat ik helemaal naar de andere kant van de wereld gevlogen ben speciaal voor hem.
Wordt het nu even tijd voor wat foto's van de parasailvlucht en het varen met de Rapid Jets, wat we de dag ervoor hadden gedaan.
Rapid Jets










Het parasailen













Gerben ook nog even












De 2e dag in Taupo zijn we de hele dag met een zeilboot het meer opgeweest, oa om de famous Rock Carvings te zien. Iedereen (in het zeilcentrum) vroeg enthousiast wat ik er van vond toen we terug kwamen, maar ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht. Maar toch leuk om te zien:

De beroemde Maori-godin, liggend in het landschap (van rechts naar links: hoofd, borsten, handen op buik, benen verdwijnen in het landschap)









Daarnaast zijn we ook naar een waterval in de buurt geweest (even de naam vergeten....). Erg mooi om te zien.
Ik er nog even bij natuurlijk

So far for Taupo...

No comments: