Thursday, March 06, 2008

Zwemmen

Vandaag heb ik ik me er (eindelijk) weer eens toe kunnen zetten om te gaan zwemmen. Aan de ene kant heeft het zo lang geduurd, omdat ik eerst een geschikt badpak wilde vinden. In je bikini zwemmen vind ik toch onprettig, die zijn toch voornamelijk om zo bruin mogelijk te worden in de zomer.

Maar na de aanschaf afgelopen vrijdag mocht ik het van mezelf niet meer uitstellen. Geen smoesjes meer over het niet hebben van een badpak, het nog niet binnen hebben gekregen van de Ooievaarspas, of andere zaken. Er bestaat namelijk ook zoiets als een studentensportkaart (waar ik, heel toevallig, ook over beschik), waarmee de toegansprijs drastisch omlaag gaat.

Als ik eenmaal in het water lig, (mét stoere duikbril ;->) voelt het gelijk ook weer helemaal goed. Het enige nadeel: ik zie werkelijk waar geen flikker, behalve de overkant van het zwembad. Gelukkig is dat de enige plek waar ik naartoe moet, en hoop dat ik onderweg geen mensen omver zwem. Natuurlijk loop ik in het begin veel te hard van stapel, waardoor ik na 5 baantjes even moet uithijgen. Na zo'n half uur - 3 kwartier en 30 baantjes zwemmen (750 meter :D) hou ik het voor gezien ga er weer uit. Ik voel me wonderbaarlijk! Als ik eenmaal over die grens bent, waarop ik eigenlijk niet meer kan voel ik me aan het eind zo goed! Dit ga ik zeker proberen vol te houden.

1 comment:

Anonymous said...

Ha die Judith,

is inderdaad lekker he om je zo in te spannen?!!
Het goeie gevoel aan het eind wordt veroorzaakt door de endorfine - een zgn. ' geluksstofje'. Ik ken en voel het ook ne een aantal km hardlopen. Eerst is het een kwestie van 'doorzetten' en na verloop van tijd is het heerlijk om te doen: een goed gevoel!
Regelmatig veel zwemmen is dus regelmatig je ' lekker voelen' !!