Wednesday, January 23, 2008

Tien voor Taal

Wat een geweldig programma is dat toch!! Ik ben echt zó blij dat het weer is begonnen. Belgen die tegen Nederlanders strijden wat betreft de kennis van de, let wel; Nederlandse Taal. Die wij, de Nederlanders, dan toch eigenlijk beter zouden moeten kennen, als ik de verhalen mag geloven dat het Vlaams zo erg anders is.
Wat me dan ook verbaast is het feit dat de Belgen élke keer weer winnen (behalve zonet toevallig). Zou het Nederlandse onderwijs dan toch achteruit gaan, zoals laatst beschreven in het een of ander tijdschrift of krant.

Zelf doe ik altijd enthousiast mee aan de taalspelletjes. Over het algemeen gaat het vrij goed, tot ik weer struikel over de een of andere geniepige taalfout, waarover men zich in het echte leven absoluut niet druk zou maken. Denk ik... En alles wat ik niet ken (of vergeten ben) leer ik (weer) bij dit hoogst leerzame en vermakelijke spelletje.

Een aanrader dus, voor op de woensdag avond: Tien voor Taal, op Nederland 2. Starttijd ergens tussen 21.00 en 21.30. En degene die er dan nog niet genoeg van kan krijgen gaat gewoon naar http://www.10voortaal.com/.

No comments: