Wednesday, January 09, 2008

Het was weer tijd voor....

Tentamens! Achja, die periode is weer begonnen. And lucky me, had gelijk de binnen de 1e 3 dagen 3 tentamens. De eerste 2 afgelopen maandag en vandaag nog 1. Maandag was het Spaans en ICCM. Spaans heb ik altijd een heel leuk vak gevonden, en vind dat eigenlijk nog steeds. Alleen die grammatica hoeft van mij niet zo. Subjuntivo, Indicativo en Condicional, wie snapt er nog wat van? Behalve de grammatica moesten we ook nog zo'n 4 teksten lezen. Twee daarvan waren vrij makkelijk, en de andere twee snapte ik de tekst totaal niet. Hoe dat kwam? In beide teksten kwamen 2 woorden voor (in elke tekst eentje) die ik absoluut niet kon thuisbrengen. En laat het nou net om die woorden gaan... Dus dat werkte niet echt

Het andere vak (ICCM) is ook een vak apart. Naar het tentamen mochten we meenemen: boeken, aantekeningen en andere readers. Althans, dat stond in de module. Op het tentamen zelf stond alleen dat je de boeken mee mocht nemen. Right... Vervolgens begin je aan het tentamen (die 3 uur duurt. Wie kan er in hemelsnaam zo lang stil zijn!) en blijkt dat alles wat je mee hebt genomen (een kilootje of 5) niet echt bruikbaar is. De cases zijn het belangrijkst, en verder wordt je creativiteit behoorlijk aangesproken. We zullen dus maar weer zien wat hier uitgekomen is.

Dan vandaag Research Skills. Vol goede moed stapte ik het lokaal binnen, na enige gezellige gesprekken met de een en ander. De eerste vraag ging wel oke, lekker aan het schrijven. Tweede vraag, ging wel oke. Toen ontdekte ik dat ik al op de helft van de tijd zat en ik nog 6 vragen moest! Teveel tekst om te lezen, te weinig tijd om goed na te denken en een antwoord op te schrijven. Vond ik dan. Achja...

Aanstaande maandag nog een presentatie Spaans, en dan breekt er voor mij hopelijk een wat rustigere tijd aan. Die heb ik hard nodig, want zo moe als de afgelopen maanden ben ik lang niet geweest. Opeens begin ik in te zien waarom veel mensen niet (meer) studeren of werken. De 2 weken Kerstvakantie waren heerlijk en eigenlijk te kort. Ik hoop dat als ik straks in Nieuw-Zeeland een maand ben uitgerust, weer makkelijker dingen kan doen. In een rustiger tempo uiteraard, zodat dit niet weer gebeurd.

Nu maar eerst even gaan slapen.

1 comment:

Anonymous said...

oohw dat is stom he?! Chronisch moe zijn. Het enige wat je idd kan doen ertegen is heel lang heel rustig zijn, dus hoop dat dat voor jou snel kan! Succes met alle school worstelingen :)