Saturday, September 01, 2007

Inhaalslag

Na ongeveer 7 maanden van uitslapen en niet bijster hard voor school hoeven te werken was het afgelopen week dan toch wel weer zo ver. Donderdag en vrijdag had ik 2 tentamens, die ik moest inhalen omdat ik de vorige keer in Griekenland zat. Deze vakken kan ik (als ik ze niet haal) ook pas volgend jaar weer herkansen, omdat het nu eigenlijk al een herkansingsweek was.

Duits had ik van 9 tot half 11. Gerben had om half tien zijn presentatie van zijn afstuderen. Hier kon ik dus helaas niet bij zijn, ondanks mijn pogingen af te spreken met mijn Duitse lerares of ik het een andere dag mocht maken. Het tentamen zelf was heel vreemd, niemand wist wat hij moest doen. Ik weet ook niet of ik het gehaald heb, behalve als ze alleen op mijn grammatica let. Dan heb ik nog wel een kansje, daar was ik wel vrij tevreden over.

Na mijn tentamen ging ik dan richting het lokaal waar Gerben zijn prsentatie had. Na een tijdje gewacht te hebben ging de deur open. De leraren gingen overleggen en ik kon naar binnen glippen. Zo kon ik toch nog bij het laatste belangrijke gedeelte zijn, namelijk toen hij te horen kreeg dat hij geslaagd was. Jazeker! En ook nog met een 8!! Echt super goed ;-). Ik ben dan ook heel trots op hem.
Donderdagavond heeft hij het gevierd met zijn ouders, en een paar vrienden. Het was weer erg gezellig.

Vrijdag had ik een tentamen Organisational Behaviour. Ik vond dat ik het wel goed had geleerd, maar waarschijnlijk heb ik het net gehaald. Ik heb het meer op open vragen, dan multiple choice. Ik twijfel ALTIJD tussen 2 antwoorden. Vervolgens kregen we ook nog vragen over hoofdstukken die we helemaal niet hoefden te leren... Daar heeft iemand ook al over geklaagd, dus... We zullen zien.

En ook vrijdagavond had ik weer een feestje. Dit keer een housewarming party van Floris en Chantal, die gingen samenwonen. Was wederom een gezellige avond.
Mijn ouders en Suzanne en haar vriendin Marlies waren er ook. 's Avonds zijn we met zijn allen naar Den Haag gereden en hebben hier geslapen. Dat vond ik wel zo handig: ik hoefde om 1 uur snachts niet in mijn eentje door DH en Suzanne en MArlies moesten vandaag toch in DH zijn (om naar Beatstad te gaan).

Met mijn ouders ben ik vervolgens naar de Ikea gegaan (ik heb gereden, voor het eerst in een half jaar weer, en dat in DH. Vond het wel ff spannend). Een mooie bank is uitgezocht, een klein kastje en een tafeltje, en nog wat rekjes en dingetjes. Zo na een jaar begint het er steeds mooier en minder kaal uit te zien.

En nu is het weer tijd om mijn huis verder op te ruimen. Wat een Zooi.

1 comment:

Irène said...

Ha Juudje,

Volgens mij heb je wel weer zin om te beginnen...! ;-)
Veel plezier en succes dit nieuwe schoojaar.
Enne, kun je een keer foto's maken van je huis en die op je blog plaatsen? Het klinkt erg gezellig en ik ben stiknieuwsgierig! ;-)

X
Irène