Tuesday, February 26, 2008

Studiedag

Afgelopen zondag was het de dag dat het Valerius orkest weer een studiedag gepland had. De dag begon al goed. Om half 7 ging mijn wekker, om 7 uur zou ik opgehaald worden door Ruben, om kwart over 7 stonden we bij de HS waar we nog meer mensen op zouden halen. Uiteindelijk besloten we Ruben's auto te laten staan en met Meike en Erica in Meike's auto verder te gaan. Na enig heen en weer rijden hadden we dan toch de StayOkay in Noordwijk gevonden en waren daar (bijna) stipt op tijd, dat wil zeggen klokslag 8 uur in de ochtend. Alle andere leden waren ook net gearriveerd en met kleine oogjes om zich heen kijkend, zat iedereen even later aan de koffie.

Een paar mensen hadden namelijk bedacht dat het leuk zou zijn om nog een lekkere duin-/strandwandeling te gaan maken voor de repetitiedag zou beginnen. Zo gezegd, zo gedaan. De heenweg was goed te doen, dit in tegenstelling tot het begin van de terugweg. Ik kwam bijna het duin niet meer op, maar na enig doorzettingsvermogen is het me toch gelukt :D. Op het strand zelf zijn onze dirigent en een van de cellisten zelfs nog het water ingedoken!! Na 5 seconden waren ze er ook al wel weer uit. Heel begrijpelijk...

Na een gezellig ontbijt met brood en kaas (van Pieter), frambozenmuffins (van Anna), zandkoekjes (van Arne, heel toepasselijk op een strand ;>) en eigen meegebrach brood togen we weer jeugdherbergswaarts. Hier heeft iedereen zich hard ingezet om de repetitiedag zo goed mogelijk te laten slagen. Ook in de pauze's hebben we ons nog goed vermaakt. De 1e pauze was de zon nog niet doorgekomen, dus hebben we ons vermaakt met een spel waarbij je met een soort joystick een schijfje, beschenen door UV-licht in het doel aan de overkant moet zien te krijgen. Geen idee hoe het heet, maar ik ben altijd errug fanatiek, dus het resultaat was dat ik gisteren en vandaag spierpijn in mijn (rechter) arm heb. Het feit dat we bij elkaar zo'n 5 uur gerepeteerd hebben, zal er ook wel mee te maken hebben...
De 2e pauze was de zon dan eindelijk doorgebroken en heeft iedereen heerlijk met zijn gezicht in het zonnetje van de pauze genoten.
's Avonds zijn we gezellig met zijn allen uit eten geweest bij een Italiaan. Ik had 'Papardelle con cantharelle e Tartufo' (ofzoiets). Een erg lekker pastagerecht met kaassaus, maar helaas maar 3 cantharellen. En die vind ik juist het lekkerst!!
Bij het toetje (een McFlurry / Sundae) was de helft van de groep al uit elkaar gevallen, maar het was nog steeds erg gezellig!

Al bij al een geslaagde en productieve, maar vooral erg gezellige dag!

No comments: