Saturday, February 16, 2008

It's a wednesday evening

Woensdagavond, zoals er elke week wel eentje is. Na mijn favoriete series weer gezien te hebben (Charmed (voor de zoveelste keer) en McLeod's daughters) besluit ik dat het tijd is voor wat actievers. En wat is er nou leuker dan bakken?! Taarten, cakes, boterkoeken en andere dingen, het gaat mijn over in als beslag, en het komt er weer uit als koek. Om toch nog enige beweging erin te houden besluit ik vanavond over te gaan op de chocolate chip cookies. Deze koekjes kunnen namelijk niet allemaal tegelijk de oven in, want als ze worden nogal groot bij het bakken. Dus er gaan er slechts een stuk of 8 per keer in. Dit betekent dat de plaat vaak gewisseld moet worden. Het ligt er natuurlijk aan je hoeveelheid beslag hoe vaak.
Momenteel ligt de eerste lading er in. Ik ben net wezen kijken en ze zien er toch heel gek uit. Helemaal plat, een soort van gesmolten en aan elkaar geplakt. Dit heb ik nog nooit meegemaakt! Even kijken of een beetje extra bloem wonderen doet...

Wordt vervolgd...

De 1e lading was duidelijk mislukt. Veel te slap en niet gaar, terwijl het normaal gesproken wel lukt op deze temperatuur en deze tijd. Opeens ontdekte ik dat er helemaal geen bakpoeder in het recept staat en die hoort er toch wel in, meen ik me te herinneren. Dit heb ik dan nu ook toegevoegd, en de koekjes die nu in de oven staan, zien er al een stuk beter uit! Benieuwd of ze ook zo smaken. Helaas rijzen ze nu zo erg (beetje teveel bakpoeder) dat ik er maar 4 op 1 plaat kan leggen. Nee, zóveel zit er nu ook weer niet in, maar ik heb gewoon een klein oventje...

...Weer mislukt :( Ik moet toch eens het goeie recept gaan vinden dan...

No comments: