Saturday, September 06, 2008

Update

Woensdag verhoging, donderdag niet en vandaag weer wel. Toch dingen doen (zoals boodschappen) terwijl je verhoging hebt en bij terugkomst ontdekken dat je temperatuur gezakt is ipv gestegen. Minder benauwd dan afgelopen maandag, maar nog wel veel hoesten plus de daarbijbehorende productie.

Ik snap echt niks meer van mijn lichaam. In plaats van de verwachte achteruitgang, blijft het nu ineens stabiel waardoor ik het gevoel krijg dat ik me aanstel. Als ik dan vervolgens weer op de fiets stap, weet ik weer waarom ik de dokter heb gebeld. Na nog geen 100 meter schiet ik alweer in een hoestbui en met de versnelling in zijn 1 fiets ik het heuveltje op. Ik heb het gevoel alsof ik er eeuwen over doe. De enige momenten waarbij ik me 'goed' voel, is wanneer ik niks doe. In bed liggen, slapen, een boek lezen of TV kijken zijn momenteel de beste momenten. Zelfs dan komt er nog wel eens een hoestbui tussendoor, of krijg ik het, zonder me enigzins in te spannen, opeens benauwd.
Vandaag heb ik wel mee gedaan aan het optreden van ons orkest in de hal van Haagse Hogeschool. In tegenstelling tot waar de meeste mensen vanuit gaan, kan ik nog prima hobospelen wanneer ik minder lucht heb. Het leuke van een hobo (of juist het moeilijke) is dat het vooral kracht is en geen lucht. Ik heb zelfs meestal (ook nu weer) lucht over. Ook werkt het als een soort pepmasker. Doordat je door een kleiner gaatje moet uitblazen dan dat je normaal gesproken doet, komt het slijm prima omhoog, zo ook vandaag.
Dat ik toch zieker ben merkte ik aan het feit dat ik erna doodop was en hoofdpijn had gekregen. De rest van de middag heb ik dus vooral (slapend) in bed doorgebracht.

Vandaag heb ik dus opnieuw de dokter gebeld, zoals ze me had aangeraden (ik wilde met het concert meedoen) en ik ben op de wachtlijst gezet. Nog geen 2 weken geleden is mijn kuur ciproxin afgelopen en aangezien ik bijna resistent ertegen (/voor?) blijk te zijn neem ik liever geen risisco en ga dit keer wél voor een opname. Het enige probleem: de afdeling ligt vol. Zodoende ben ik op de wachtlijst voor opname gezet, dus nu is het afwachten wanneer er gebeld wordt. Ik hoop dat dit aanstaande maandag wordt, want ik pak het liefst mijn leven weer zo snel mogelijk op (stage lopen, dansen en vooral: overal op de fiets naartoe).
Dit weekend gaat dus een erg rustige worden, maar misschien wordt het eens tijd om te leren dat van tijd tot tijd rust nemen niet eens zo'n slecht idee is. Vanavond heb ik in ieder geval een gezellige avond gehad bij een vriendin van me, Gerda. Zij woont ook in Den Haag en heeft me opgehaald en weer teruggebracht met de auto. Uiteraard na flink wat bijgekletst te zijn/hebben(?).

I'll keep you updated.

3 comments:

Esther said...

Hé bah ook niet leuk dat je je zo voelt. Heel veel sterkte hoor!

Esther (van CF cafe)

Anonymous said...

Heel veel beterschap meid. Die infuus-kuur zal al die irritante bacteriën wel de nek omdraaien. Alleen jammer dat je daarvoor opgenomen moet worden in het zkh.... Tja, aan de andere kant: dan kun je ook ff keihard uitrusten ;)

Liefs,
Inge

Anonymous said...

hey Judith,

beterschap en hopelijk kan je snel opgenomen worden om ook weer zo snel mogelijk op te knappen! Succes!

xxx Daphne