Wednesday, December 19, 2007

Persoonlijkheid

"De hobo is niet geschikt voor extraverte typen; vastberaden, gesloten en koppige kinderen zijn echter ideaal. Er dient een sterke en vertrouwde relatie met de leraar te onstaan willen er voldoende vorderingen gemaakt kunnen worden. Onzekere of gespannen jongeren kunnen vaak veel hebben aan een dergelijke relatie met een volwassene buiten het eigen gezin.
Hoboisten zijn in het algemeen niet erg sociaal maar hebben vaak wel een of twee goede vrienden. Zelfs binnen de houtblaassectie van een orkest neigen de hobospelers ernaar om een eigen kliekje te vormen en op zich zelf te blijven"

Hm, zo leer je weer wat over jezelf. Of misschien over mijn jongere ik? Want in de eigenschappen gesloten, koppig, onzeker en gespannen herken ik mijzelf niet echt meer. Vastberaden wel. Dat kom ik maar liefst veel te vaak tegen. Zelfs zo vaak, dat het uiteindelijk slechter uitpakt.
Toen ik begon met hobospelen was ik wel meer onzeker en gesloten. Na mijn verblijf in Amerika en Griekenland heeft mijn karakter zich gevormd naar hoe ik nu ben. 'Eager' om nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe vrienden te maken en altijd goedlachs.

Om met woorden van anderen te spreken: "Ah, je kan ook nog serieus kijken"...

Bron: ZELF hoborieten maken?? DOEN!! Module, samengesteld ter ondersteuning van de cursus gegeven door Peter le Feber

No comments: