Friday, March 06, 2009

Plotseling weet je het...

Ik heb altijd in de veronderstelling geleefd dat ik in een redelijk veilige buurt woonde. Dit aan de hand van het feit dat ik mijn fiets al 1,5 jaar buiten stalde, ook 's nachts. Anderhalve maand geleden kocht ik een nieuwe fiets. Eentje waarvan de ketting niet steeds losschoot, niet zo zwaar trapte en de banden goed waren.
Gisteren liet ik hem een half uur buiten staan. Zonder extra slot, zoals ik al 1,5 jaar deed. Toen ik vervolgens naar hoboles wilde gaan was hij weg. Zonder een spoor achter te laten.
Daar zakt mijn broek nou van af!

(En nee, dat ligt niet aan het feit dat ik nog steeds geen kleinere broeken heb gekocht...)

De enige oplossing: Mijn oude fiets weer uit de schuur halen (ik ben niet erg fan van bussen en trams, want dan duurt het veel langer om ergens te komen. Bovendien heb ik een weekend-OV, dus het kost geld. Nederlander heh...). Samen met een vriend geprobeerd het lek in de band te vinden, maar dit is niet gelukt. Vervolgens leek het alsof het ventiel het probleem was, maar na het fixen van het rubberen ringetje loopt hij nog steeds leeg ook al is het een stuk langzamer. Nu hoef ik nog maar 1 keer per dag wat lucht erbij te pompen ;).

Nu zit ik weer te twijfelen: koop ik een nieuwe tweedehands fiets (weer 150 euro weg) of probeer ik het nog een tijdje met deze oude. Ik ben voor het laatste gegaan, maar dat betekende wel dat er een paar dingen moesten veranderen.
Dus ben ik naar de fietsenwinkel gegaan, heb een nieuwe zadel, olie en natuurlijk snelbinders gekocht. Mijn oude slot zal niet meer verroesten, mijn zadel zit weer als gegoten (wég met die plastic tassen) en de boodschappentas kan weer achterop. Het enige wat er nu nog moet gebeuren is het olien van de ketting (hopelijk loopt de fiets dan wat soepeler) en nieuwe spatborden. Maar dat komt de volgende keer wel weer...

Plotseling weet je het... Je wordt fietsenmaker!

No comments: