Monday, August 20, 2007

The Wiz

Afgelopen vrijdag zijn Tamara en ik naar de musical The Wiz geweest! Nu is mijn ervaring met musicals niet zo bijster groot (Cats, The Lion King and Les Miserables), maar ik moet zeggen dat deze musical ERG leuk was, en ook goed in elkaar gezet.

De dansers waren niet altijd even gelijk en de zangers (ook de hoofdrolspeelster) zongen niet allemaal even mooi, en soms vals. Maar toch was het leuk om naar te kijken, het is echt een heel vrolijke musical, met veel kleur en vrolijke muziek.

De vogelverschrikker zong trouwens wel erg goed ("He, dat is Jamai, ahaaa, nou snap ik het" => Tamara)

Van donderdag tot zaterdag heb ik bij Tamara doorgebracht. Donderdagavond the film "School of Seduction" gekeken. Een wat oude film, maar toch erg leuk (vooral het begin).
Zaterochtend heb ik Tamara en Rick meegesleept naar het zwembad. Tamara heeft drie baantjes gezwommen en ik heb buiten gezwommen! De eerste duik was ehh.... best frisjes, maar na 2 baantjes was het echt lekker. Veel beter dan binnen met de 200 liter chloor in het water. Benauwd dat het daar was.

'S middags hadden we een verjaardag van een paar vrienden. In plaats van cadeautjes moest iedereen tapas maken en meebrengen, zodat we gezellig met z'n allen konden eten. Tamara en ik hebben iets van 2 uur in de keuken gestaan om courgettebootjes en gefrituurde courgetteplakjes te maken.

Leuk om te doen, maar de volgende keer gaan we toch maar voor de wat eenvoudigere tomaatjes met pesto...

'S avonds ben ik terug gegaan naar Den Haag, om daar samen met Gerben en zijn ouders naar de laatste avond van het jaarlijkse vuurwerkfestival op Scheveningen te kijken. Deze avond waren het de landen Engeland en Nederland die hun vuurwerk mochten afschieten. Veel mensen hebben zoiets van "Ach, vuurwerk, dat is toch allemaal hetzelfde", maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat NIET zo is. Een van de mooiere vuurwerken heb ik bijv. in Florida (Magic Kingdom) gezien. Deze avond vond ik de eerste show (Engeland) erg tegevallen. Gelukkig maakte Nederland het een uur later weer goed, door prachtige bloemen te verbeelden en op het laatst een grote gouden muur, die helemaal tot aan het water reikte. Echt prachtig!

Dus als je vuurwerk shows saai vind, heb je duidelijke nog niet de goede gezien ;-)

1 comment:

Anonymous said...

Jah was erg leuk the wiz;)

Nederland heeft het vuurwerkfestival trouwens gewonnen he, engeland en duitseland waren resp. 2e en 3e.
K las het toevallig in de krant:D

xxx