Friday, December 15, 2006

Greece, here I come!!

Nou komt het toch allemaal wel dichtbij. 2 Weken terug kreeg ik een mailtje dat wij (ik + 3 vriendinnen) waren aangenomen als studenten op de University of Thessaloniki. Verder heb ik de verzekering gebeld, de dokter gebeld en ook horen wij een kamer te hebben in Thessaloniki. Maar om in Griekenland te komen moet er natuurlijk nog iets heel anders gebeuren. En dat is wat ik gisteravond heb gedaan! Ik heb mijn ticket naar Griekenland geboekt. Op 19 februari, tien over 8 s' ochtends vertrekt dit meisje naar Thessaloniki, vanuit Dusseldorf. Dat was de enige rechtstreekse vlucht, en ook nog eens de goedkoopste. Ik heb gelijk maar een retourtje geboekt, omdat ik na de tentamens in Griekenland ook wel weer terug wil (na 1 weekje vakantie ofzo). Ik wil namelijk niet het risico lopen dat het al die maanden goed gaat met mijn longen en dat er dan in de laatste paar weken toch nog iets gebeurd.
Om jullie een beetje op te warmen (jaloers te maken) op hoe mijn blog er tussen februari en juni uit zal gaan zien, hier een paar foto's en wat informatie.
Enjoy!!

Om eerst maar eens even duidelijk te maken WAAR Thessaloniki nou precies ligt:
En hier een kaartje van Thessaloniki, als je erop klikt wordt ie groter. In de straat 'Matsi' (even zoeken) staat ons studentenhuis. En ergens op Egnatia Road (is lang) staat de school waar wij heen gaan (en nee, dat is niet bij de philosophy school enzo))
The University itself:
The Matsi-huis, waar wij straks komen te wonen

En ze hebben zelfs een orchestra. HOERA! Nu gaat mijn hobo zeker weten mee :)

Wij komen terecht op de School for Journalism and Mass Communication

Informatie over Thessaloniki

2 comments:

Irène said...

Hé Juudje,

Wat onwijs cool voor je dat je naar Griekenland mag. Heel stoer dat je dat wil en ook doet! Geniet al lekker van de voorbereidingen.

Liefs,
Irène

Anonymous said...

Wauw!!!!! Ik ben echt helemaal jaloers aan het worden! Wordt een hele ervaring hè! Kijk ernaaruit om er alles over te horen/lezen!
Geniet alvast nu een beetje!
liefs, Veerle