Saturday, December 26, 2009

Generale repetitie?

Spanning, sensatie en een slapeloze nacht. Zo kan je de nacht volgend op 1e Kerstdag bij ons wel omschrijven. Veel mensen hebben het al op Tamara haar blog kunnen lezen: Afgelopen nacht kwam er dan éindelijk, na bijna 6 maanden, een oproep. Om 12.05 werd ik opgebeld door Tamara met de woorden: "Hah, eindelijk mag ik je een keer wakker bellen. Ik heb een oproep, joehoe!" Wij weer aankleden, en besluiten of we met de trein of met de auto zouden gaan. Ik had namelijk tijdens het avondeten wat wijn op. Waarschijnlijk was ik al wel weer nuchter, maar ik voelde me niet echt super. Tel daarbij de zenuwen op (hoesten, benauwd, verkrampt en misselijk) en we kwamen al snel tot de conclusie dat we deze keer maar even de trein moesten pakken.
Helaas kregen we al snel te horen (ongeveer 10 minuten nadat Ricardo & ik aan waren gekomen in Utrecht), dat de longen afgekeurd waren en de operatie niet doorging. Helaas, helaas...

Aan de ene kant verdrietig, aan de andere kant zijn we allemaal weer een stukje wijzer. We weten nu allemaal een beetje hoe het voelt en gaat als Tamara opgeroepen wordt en ik drink geen druppel meer tot ze is getransplanteerd ;).

Zoals mijn moeder al aangaf: hopelijk was dit gewoon de generale repetitie en hopen we dat ook hierbij het gezegde 'een slechte generale is een goede voorstelling' op zijn plaats is. Beter een stel prachtige longen de tweede keer, dan een paar halfbakken de eerste.

6 comments:

Laura said...

Geweldige uitspraak, die laatste. Daar gaan we allemaal van uit! Ik schreef net bij Tamara al: Dit was een voorproefje, de hoofdprijs komt hopelijk heel snel! Ze staat in ieder geval op de goede lijst, dat is duidelijk geworden ;)
Liefs, Laura

Anonymous said...

Ik hoop voor jullie dat Tamara je gauw weer wakker mag bellen. Wat een spanning zo met de kerst. We gaan ervan uit dat de volgende de juiste is.

groetjes Erna

Astrid said...

Heel erg balen dat het niet doorging. Knap hoor hoe jullie gelijk weer het positieve eruit weten te vissen.

Groetjes en sterkte, jullie zullen de teleurstelling toch even moeten verwerken!!!
Tamara schreef zelf: ik weet nu zeker dat ik bovenaan sta.

Veel liefs, Astrid

Anonymous said...

Jij ook veel sterkte,
Kan me voorstellen dat zo'n treinreis ook zenuwslopend is. En dan ging er nog een reguliere trein. Stel je voor dat je het nachtnet moet nemen via A'dam.
Groeten, Mirjam (cf-cafe)

Yehudith said...

@mirjam: Haha, die ging dus via Amsterdam. De reguliere trein hadden we namelijk net gemist.. Die doet er maar 40 minuten over in plaats van 1,5 uur. Achja...
Ik drink nu gewoon echt niks meer, zodat we de volgende keer met de auto kunnen :)

Anonymous said...

Ik hoop van harte dat je die fles champagne -die je laat staan met oud en nieuw- heel snel daarna op mag drinken, groeten, Mirjam