Sunday, April 30, 2006

KoninginneKermis

Gister, op koninginnedag, ben ik natuurlijk ook nog naar de kermis geweest. Dit was erg leuk om te doen, alleen jammer dat het een best wel kleine kermis was (ben ik verwend met de zomerkermis van Deventer?). Ik ben in n aantal dingen geweest, namelijk DEZE:
(geen idee hoe ie heet)

En ook ben ik in de Simulator geweest, waarin het dus lijkt alsof je in een achtbaan zit, maar in werkelijkheid niet over de kop gaat. Het vreemde en vervelende is echter dat ik in deze simulator wel misselijk en duizelig wordt (een beetje maar hoor), maar in echte achtbanen niet. Daar kan ik namelijk niet genoeg van krijgen!


Als laatste ben ik ook nog in een attractie geweest die je 'gewichtloosheid' garandeerd. Eh, ja... ze bedoel zwaartekracht maal tien :S. Ik zat er nog over te denken om tegen de kassamuts te zeggen dat ze bij de waarschuwingen kunnen zetten: "Niet geschikt voor mensen met long/ademhalingsproblemen". Sjonge, wat kreeg ik het benauwd :S. Het was een ronddraaiend ding, vergelijk het met een centrifuge, alleen gaat ie dan nog harder in het rond en ook door de vorm (je staat schuin ipv recht) lijkt het veel harder te gaan. Je wordt helemaal tegen de wand aangedrukt, en dat ding waar je tegen aanstaat schuift af en toe omhoog (waardoor de druk op je longen nog erger wordt). Nou wat kreeg ik het benauwd hierin :S. Het enige voordeel was wel dat ik daarna ff lekker alles eruit kon hoesten. Maar er klopte dus geen bal van die gewichtloosheid. Het was meer alsof je werd gelanceerd in een space shuttle (denk ik, dat i keht daar wel mee kan vergelijken).

Dus CF-ers: niet in deze attractie gaan!!

(Oke: de titel zegt het al => Gravitron: Mix tussen Gravity en magnetron. Niks geen zwaartekracht dus!)

No comments: